Taitaisin olla täysi flegu.... siis flegmaattinen tunteiden suhteen, ellen elelis tätä ihan omaa elämääni. Ei tämä näköjään tylsää ole.

Kuntoilu olisi hyvästä vaan sitä ei nyt jaksa ylitöiden ohella. Olen jotakuinkin kaatunut sohvalle töiden jälkeen. Tarkoitus oli tehdä vielä ensikin viikonloppu, mutta raajat alkaa olla sen verran loppu, että jätän rahankeruun toiseen aikaan ja aloitan lomailun kampaajalla käynnillä perjantaina. Ihanaa :)

Vuorotyö. Tuo ihana asia, joka mahdollistaa joka toinen viikko pitemmän kaavan aamukahveilut ja joka toinen viikko rauhallista illanviettoa. Vuorotyö. Ainut kinkkisyys on rytmin muuttaminen. Nyt tasoitus ei oikein onnistunut, koska olin viikonlopunkin illassa. Maanantaina menin vähän myöhemmin töihin, mutta uni maistui päivällä päikkäreinä. Hilauduin eilen maanantaina hyvissä ajoin peiton alle odottelemaan kello viiden herätystä. 

Olin sikeässä unessa, kun heräsin puhelimen soittoon. Mitä hittoa? Kello on yksitoista illalla. Vastasin. 

- Haloo

-- Hei onko T.... Puhelimessa.

- Kyllä.

--No hei olen M... Olitko nukkumassa? Haluaisitko jutella?

- Olin ja kuule kelloni herättää aamulla kello viisi. Kuka oikein olet?

--M.... P...... Haluaisin jutella.

-Siis mistä sinä oikein haluat jutella? Ja en kyllä nyt tunnista nimeäsikään..

--Haluaisin jutella kanssasi Jeesuksesta.

-Siis niin kuin mitä vit.... Kuka hitto oikein olet ja mistä olet numeroni saanut????

---Olen M P. Juttelin miehesi Matin kanssa ja hän pyysi juttelemaan kanssasi Jeesuksesta.

- (Tässä kohtaa taisi savu jo nousta päästä) Siis en tunne ketään Mattia ja mistä sait minun numeroni.

-- Ööö nooh en oikein muista.

- Soitat minun puhelimeeni, tiedät minun nimeni, etkä muista mistä olet numeroni saanut!!!!!

--Niin no en muista mistä olen numerosi saanut, mutta puhelimessani se on ja juuri juttelin miehesi Matin kanssa ja hän pyysi puhumaan sinulle Jeesuksesta.

- Minulla ei ole Matti nimistä miestä!!!! Mistä oikein soitat???

-- Ööh ääh keskisuomesta. Olen keskellä järveä ....saaressa.Eikö sinulla ole miestä, haluatko sellaisen?

- Voi jumal... En todellakaan halua mitään jeesushihhuleita vielä tähän pyörimään, kun noissa muissakin mielenterveyspotilaissa on ollut ihan tarpeeksi!!! Pyyhi se numero välittömästi ja jos tämä kiusantekoa on niin keskustelen Jeesuksista vain poliisin kanssa. 

 

Noin pääpiirteittäin normiarkea ystäväpiirini ulkopuolisten tunkeutuessa reviirilleni. Olipa sitten puhelimessa tai kadulla kohtaamisia. Mysteeristä, muttei tavatonta.

En ihan varmuudella mene väittämään, mutta numerotiedustelun perusteella tämä piu pau saattaisi olla kerran nähty treffikumppani parin, kolmen vuoden takaa, jonka jutut olivat jo silloin niin himmeitä, ettei kiinnostus juurikaan herännyt. Sitäpä kuitenkin pohdin, että miksi niitä numeroita pitää sitten säilöä. Kai se omalaatuinen ajattelutapa, että mitä enemmän puhelinnumeroita..... tai vaikka facebook-kavereita, tekee keräilijästä, jotenkin paremman. No omassa päässään ehkä juu...