En tiedä muista, mutta jo jonkin aikaa olen saanut näppylöitä iltapäivälehtien jutuista, jotka ovat luokkaa: "Oletko aina tehnyt tämänkin väärin... " Tai mitä fb:hen saa kommentoida missäkin iässä. Tai esim. Millaisista naisista ei ole parisuhteeseen.

Joskus olen joutunut valitettavasti työn puolesta todistamaan tietynlaisen toimittajakunnan käytöstä ja se ei ollut millään lailla hyväksyttävää. Useammin kuin kerran olen kuullut lauseen " Ettekö te tiedä kuka minä olen!!!" Olen siihen joutunut vastaamaan, että "Tiedän kyllä ja kaikki muutkin sen ovat kuulleet. mutta minä olen tarjoilijasi, joka kieltäytyy tarjoilemasta yhtään enempää." Milloin eräskin sankari purskautti oluensa suustaan pitkin pöytää öykkäröidessään, että juoma olisi väljähtynyt ja kieltäytyi maksamasta.

Muutamia kertoja parikymmentä "ihmiskunnan aarretta" saapui yhtä aikaa haukkuen, mylvien ja vaikka mitä. Kerran jopa eräs naisihminen kaatoi tahalleen juuri pöytään saamani tarjottimen tönäisemällä. Ja tietenkin sain itse kömpelyydestä haukut. (Koko toimitus sai pariin otteeseen porttikiellon, mutta ilmeisesti raha houkutti jokin verran ottamaan tyypit takaisin). Jollain oikeudella heille oli täysin normaalia arvostella työni lyttyyn vaikka tein parhaani työskennellessäni yksin täpötäydessä ravintolassa haukkujen säestämänä.

Siitä lähtien olen oppinut lukemaan lehtijuttuja toisella tapaa. En voi olla ajattelematta, että millainen ihminen jutun takana voisi olla. Toki älykkyyttä tiettyyn pisteeseen löytyy, mutta jostain syystä olen ihmetellyt sitä, että joillakin on iskoutunut ajatus, että heillä on valtaa.

Valtaa ehkä kirjoitella perättömiäkin, valtaa tuhota ihmisten yksityisyys ja tulevaisuus jne. Mutta mites sitten se vallankäyttö siinä kohtaa, kun lehti julkaisee kuvan erilaisista tappovälineistä suurin otsikoin, että keittiöstä löytyy kaiken näköistä kivaa millä nirrin saa otettua. Valtaa juu... Mutta koskaan ei valtaa saa ilman vastuuta ja siinä kohtaa vois enemmänkin älämölöä alkaa nostatella.

Lehdet mässäilee kaikella pahalla loputtomiin ja lisäksi kertovat joka päivä, mitä teemme väärin. Jopa appelsiinin olemme ruojat kuorineet väärin. Ei millään pahalla jumalan korkeudelle itsesi nostanut toimittaja, mutta kuorin sen appelsiinini juuri niin kuin itse parhaaksi katson. Joku toimittajan planttu ei voi minua siitä huonontaa.

Kerran oli luetteloitu, mitkä fbssä ärsyttää...no ihan kaikki. Suurin ongelma oli kuitenkin, että nelikymppisetkin sinne kirjoittavat. Mutta missään ei kerrota mitään positiivista. Ei edes, että mitä sitten saa kirjoittaa.

On listattu millaiset naiset eivät sovellu parisuhteeseen.... no ihan kaikki. Mutta jokaisesta kohdasta paistoi juuri ne  pettymykset, mitä miehet usein aiheuttavat. Miksi toimittaja ei sitten tehnyt kunnon juttua oikeasta ongelmasta, että miksi sinkkuja on niin penteleesti keski-iän kynnyksellä. Mikä parisuhteissa on niin vaikeaa ja miksi ihmiset kohtelevat toisiaan kuin p...aa.... Saishan noista aiheista jutun juurta, mutta pitäisi tehdä enemmän töitä ja tutkia asioita. Mieluummin tekee listoja, jotka luemme ja ärsyynnymme.

Haaveammattini on siis listoittaja...Helppoa rahaa ja jäisi aikaa harrasteillekkin.

Ugh.